آزتک ها
نوشته شده توسط : حسین مختاری

در ستاره شناسی  و حقوق و اداره کشور مهارت داشتند و در هنر  و صنعت بسیار ورزیده بودند.به لحاظی میتوان آزتک ها را مردمی مهربان و آرام دانست که دلباخته ی موسیقی و رقص و بازی  و ادبیات هم بودند.

با این وصف آزتکها در پرتو زور و قدرت نظامی بود که چیرگی یافتند.آنها پیوسته در حال نبرد بودند تا دشمنان خود را اسیر و قربانی خدایانشان کنند.

رسم قربانی کردن انسان اروپاییان را بهت زده کرده بود.ولی برای خود آزتکها این یک امر عادی بشمار می رفت. زیرا جنگ و مذهب در نزد آنها به هم آمیخته بود.

نام دیگر آزتک ها مکزیکا بود.پس واژه مکزسک از این نام و یا از نام خدایانشان گرفته شده است.

در سال 1325 میلادی , یعنی 167 سال پیش از آنکه کریستف کلمب سرخپوستی را دیده باشد آزتک ها شروع به ساختن پایتختی کرده بودند به نام تنوچتیلان.این شهر همان جایی بود که سپس فاتحان اسپانیایی تصرفش کرده بودند و سرانجام نیز جمهوری مکزیک در آن بر پا گردید.

کسی دقیقا نمی داند آزتک ها از کجا آمده اند.در افسانه ها چنین آمده است که آنها مردمی بودند که از شمال سرازیر شدند و شاید در قرن دوازدهم یا سیزدهم میلادی بود که دشت مکزیک را برای زیستن برگزیدند.در آغاز به نام تنوچکا ها خوانده می شدند.تلتک ها پیش از آنان در همان دشت زندگی می کردند و مردمی نسبتا با فرهنگ بودند و آزتکها از نظر ایشان تازه واردانی وحشی نامیده شده بودند.به همین جهت آزتک ها برای ماندگار شدن در آنجا نخست با مشکلات فراوانی رو به رو بودند. ولی رفته رفته قدرت را به دست آوردند و حکمران دشت مکزیک شدند.

پایان


ویندوز سه بعدی

:: موضوعات مرتبط: دانستنی های تاریخی , ,
:: برچسب‌ها: آزتکها , آزتک ها , آزتک , قوم آزتک , درباره آزتک ها , دانستنی ها , ,
:: بازدید از این مطلب : 2251
|
امتیاز مطلب : 80
|
تعداد امتیازدهندگان : 21
|
مجموع امتیاز : 21
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 دی 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

<-CommentGAvator->
hassan در تاریخ : 1390/10/12/1 - - گفته است :
اولین جامعه مجازی اختصاصی کامپیوتر افتتاح شد.سوالات و مشکلات مربوط به کامپیوتر را مطرح کرده و آنلاین جواب بگیرید.یا با استفاده از تخصص و استعداد خود سوالات دیگران را پاسخ دهید
- پی سی کلوب - http://pccloob.ir

پایگاه مقدماتی و تخصصی کامپیوتر - آموزش عمومی و تخصصی کامپیوتر - http://pccamp.ir


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: